Wednesday 22 April 2020

Coronavirus und Diabetes

Coronavirus und Diabetes

Als Aufseher für jemanden mit Diabetes oder selbst Diabetiker können Sie überrascht sein, wenn COVID-19 eine zusätzliche Gefahr und Vorsicht für Ihr Wohlbefinden darstellt. Dies können Sie tun, um sich fertig zu machen und sicher zu bleiben, insbesondere wenn Sie in einer Coronavirus-Hotzone leben.

Trotz der Tatsache, dass Sie es mittlerweile gewohnt sind, vorsichtig zu leben oder auf die besonderen Bedürfnisse Ihres Körpers zu achten, können Umstände wie diese zusätzliche Spannungen hervorrufen. Es ist absolut legitim, sich über die Gesamtheit der Fragen Sorgen zu machen und sich ein Szenario vorzustellen, in dem es um eine zutiefst ansteckende neuartige Infektion geht. Wie wäre es, wenn wir es ernst meinen?

Was wir über COVID-19 denken

Dies ist zunächst das, was wir über COVID-19 denken. Wie von der Weltgesundheitsorganisation angegeben, stammt die Infektion von einer Gruppe von Coronaviren (CoV), die zuvor behandelt wurden. Coronaviren haben alles von der normalen Erkältung zum bemerkenswerten nahöstlichen respiratorischen Syndrom (MERS-CoV) und zum schweren akuten respiratorischen Syndrom (SARS-CoV) gemacht. Diese neue Form jedoch? Es ist ein neuartiger Stamm (nCoV), der 2019 gefunden wurde und zwischen den beiden Kreaturen und Individuen übertragen wird. Der Brutzeitrahmen beträgt 2-14 Tage nach der Einführung.

Manifestationen zentrieren

Die zentralen Manifestationen? Wie von Harvard Health angegeben, können Atemprobleme Hack, Nasenverstopfung, Atemnot und Lungenentzündung umfassen. Kontaminierte Personen können ebenfalls Fieber, Körperschmerzen und Halsschmerzen haben. Darüber hinaus kann es zu Nierenenttäuschungen, Organverschlimmerung oder akutem Atemnotsyndrom kommen, bei denen die Lunge mit Flüssigkeit beladen ist. Es gibt ebenfalls Beweise dafür, dass diese Infektion das Magen-Darm-Gerüst angreifen kann, so dass ein saurer Rückfluss und ein Darmverlust zusätzlich denkbar sind - trotz der Tatsache, dass dies trotz allem nicht klarstellt, dass sich das Badezimmergewebe ansammelt, haben wir gesehen, dass es spät beginnt. In extremen Fällen können Verwirrungen tödlich sein. Die meisten Passagen ereigneten sich bei Personen über 60 Jahren mit früheren Bedingungen (mehr dazu weiter unten).

Zerstörerischer als das Grippevirus dieser Saison

Wie wirkt sich das alles auf Diabetiker aus? Zum einen sagt die American Diabetes Association, dass COVID-19 für Diabetiker echter ist als gelegentliche Influenza - Sie müssen also weiter vorsichtig sein.

Die Weltgesundheitsorganisation (WHO) warnt davor, dass die am stärksten gefährdeten Bevölkerungsgruppen sind: „etabliertere Menschen und Menschen mit früheren Beschwerden (z. B. Bluthochdruck, Herzkrankheiten, Lungenerkrankungen, bösartiges Wachstum oder Diabetes).“ Menschen mit diesen Erkrankungen scheinen zunehmend echte Krankheiten zu entwickeln, wenn sie sich mit der Infektion infizieren.

In letzter Zeit war der liebste amerikanische Entertainer Tom Hanks, der ein Typ-2-Diabetiker ist, entschlossen, Coronavirus zu haben. In einem Instagram-Post stellte er klar, dass er auf Müdigkeit und Körperverletzungen stieß, sagte jedoch, dass es ihm gut gehe und dass er sich isoliere, um es anderen Menschen nicht anzubieten. Trotz der Tatsache, dass sein Fall wirklich sanft zu sein scheint, beginnen solche Nachrichtenberichte weitere Diskussionen darüber, wie die neuartige Infektion Menschen mit Diabetes beeinflussen kann.

Diabetes - sowohl Typ 1 als auch Typ 2 - ist eine Gruppe von Krankheiten, die viel Zucker im Blut hervorrufen (auch als hoher Blutzucker bezeichnet). An dem Punkt, an dem Ihr Körper nicht oder nicht genug von dem Hormon Insulin produziert, das Ihrem Körper hilft, Glukose für die Vitalität in Ihre Zellen zu bringen, entwickelt sich die Glukose im Blut. Zahlreiche Diabetiker nehmen Insulin, um mit diesen Glukosespiegeln umzugehen.

Bei Typ-1-Diabetes greift das unverwundbare Gerüst die Zellen in der Bauchspeicheldrüse an, die Insulin produzieren. Im Moment müssen Insulin konsequent einnehmen. Bei Typ-2-Diabetes macht der Körper nicht genug aus dem Insulin oder nutzt es nicht angemessen. Dies ist die am weitesten verbreitete Art von Diabetes.

Diabetes kann die Gefahr einer Kompression von COVID-19 erhöhen

In Bezug auf Krankheiten können sowohl Diabetes Typ 1 als auch Diabetes Typ 1 die Gefahr einer Verengung erhöhen. Laut Current Diabetes Review kann Typ-2-Diabetes „das Auftreten unwiderstehlicher Krankheiten und damit verbundener Komorbiditäten verstärken“, obwohl weitere Untersuchungen erforderlich sind. Diabetes Typ 1 birgt nach verschiedenen Untersuchungen zusätzlich Gefahren für Schrecklichkeit und Sterblichkeit.

Diabetiker haben höhere Schwierigkeitsgrade und sterben an COVID-19

In Bezug auf COVID-19 stellt die American Diabetes Association klar: „In China, wo die meisten Fälle bis zu diesem Zeitpunkt aufgetreten sind, hatten Menschen mit Diabetes ein viel höheres Tempo für echte Verstrickungen und Todesfälle als Menschen ohne Diabetes.“

Aus welchem ​​Grund können COVID-19 und verschiedene Infektionen für Diabetiker auf jeden Fall so gefährlich sein? Wie wäre es, wenn wir einen Sprung machen.

Eine Störung der unempfindlichen Reaktion macht Diabetiker gegenüber Kontaminationen zunehmend machtlos

Zum einen ist es eine Idee, dass Hyperglykämie (die auftritt, wenn Sie einen signifikanten Blutzucker- oder Glukosespiegel haben) bei Diabetikern ein Grund für den Bruch der resistenten Reaktion sein könnte, was dazu führt, dass sich die Ausbreitung von angreifenden Krankheitserregern nicht kontrolliert. Können Diabetiker die Laut einer in Current Diabetes Review veröffentlichten Studie sind Diabetiker zunehmend anfällig für Kontaminationen.

Eine Schädigung des Kreislaufsystems erleichtert die Genesung

Sarah Sato, NP, CDE des Alpenzentrums für Diabetes, Endokrinologie und Stoffwechsel, fährt fort: "Einige Diabetes-Patienten haben das Kreislaufsystem geschädigt, was verhindert, dass die restaurativen Wirkungen von Blut in diesen Regionen ein gutes Tempo finden."

Sato sagte auch, dass einige Diabetiker eine verschobene Besserung erfahren könnten. Wenn zum Beispiel jemand mit Diabetes Kontaminationen abwehrt, bleibt der Körper machtlos. Von Zeit zu Zeit, sagt sie, "kann die feurige Reaktion des Körpers die unempfindliche Reaktion auf neue Gefahren zurückhalten", falls der Körper auf eine durch einen unkontrollierten hohen Glukosespiegel festgestellte Verschlechterung stößt.

Um die Dinge etwas weniger verwirrend zu machen, gibt es jedoch höchstwahrscheinlich keinen übertriebenen Kontrast in der Funktionsweise der Infektion bei Menschen mit Typ-1- oder Typ-2-Diabetes

Während Diabetiker und andere unaufhörlich kranke Menschen oder ihre Familien sich besonders überfordert fühlen - kein Stress, Sie sind nicht der einzige - kann ein Umzug helfen.

Eine Schritt-für-Schritt-Anleitung zum Schutz vor Coronavirus bei Diabetes

Laden Sie einen halben Monat klinische Versorgung und Insulin auf

Treffen Sie eine virtuelle klinische Vereinbarung, wenn Sie nicht isoliert sind

Wenn Sie Insulin verwenden, benötigen Sie auf jeden Fall die Versorgung der nächsten Woche, und Sie müssen wissen, wie Sie Ihre Insulinportionen ändern können, um einen festen Glukosespiegel aufrechtzuerhalten. Für den Fall, dass Sie sich isolieren oder isolieren möchten, ist es eine kluge Entscheidung, Ihre Tops mit Ihrer örtlichen Drogerie zu verbinden und in der üblichen Korrespondenz mit Ihrem medizinischen Dienstleister zu sein. Weit und breit denken? Fragen Sie Ihren Hausarzt, ob er auch virtuelle Besuche oder andere fortgeschrittene Registrierungen vornehmen kann.

Während das Ganze ziemlich verheerend klingt, warnt Sato wohlwollend: "Es ist kein gutes Zeichen, so viel Rezept zu reservieren, dass es sauer wird." Ein paar zusätzliche Wochen sollten ausreichen - und die meisten Diabetiker werden definitiv versuchen, ihre Vorräte auf diese Weise zu füllen. ""

Übe soziale Trennung

Sie müssen sicherstellen, dass Sie von nun an die soziale Trennung studieren - möglicherweise ausgehen, wenn dies völlig grundlegend ist, und etwa einen Meter zwischen Ihnen und Außenstehenden lassen. Die Infektion breitet sich relativ effektiv aus - durch schmutzige Oberflächen (denken Sie an Türgriffe und Heringe) sowie durch Perlen anderer kontaminierter Personen, die hacken und keuchen.

Betrachten Sie die Möglichkeit, dass Sie COVID-19 erhalten haben, während Sie Ihre Familieneinheit aufbauen, die soziale Trennung wiederholen und sich isolieren. Befolgen Sie unbedingt die CDC-Regeln: Rufen Sie Ihren Hausarzt an, bleiben Sie zu Hause, beschränken Sie den Kontakt mit Menschen und Kreaturen und waschen Sie Ihre Hände gut und häufig (achten Sie nur darauf, sie sorgfältig zu trocknen, damit sie sich vor Ihnen befinden. auf Ihren Fingern Stechen Sie Ihren Finger, wenn Sie den Blutzucker messen. Die CDC empfiehlt, ihn 20 Sekunden lang mit Reinigungsmittel und Wasser zu waschen.

Präsentieren Sie Ihre Ideen und Forschungsergebnisse in einem Video, wenn Sie vom 29. bis 30. Juli 2020 nicht an der Utilitarian Conference für Diabetes und Endokrinologie in Berlin teilnehmen können
Um einzureichen, besuchen Sie: https://diabetes.universeconferences.com/e-posters/

#Diabetologe #Endokrinologe #Endokriner #DiabetesCare # Type2diabetes # t1 #Nutrition #Obesity #nutritionist #diabetesawareness #technologiesusedindiabetes #insulin #diabetesmellitus

Wednesday 18 March 2020

Diabetes and Endocrinology Utilitarian Conference, July 29-30, 2020|Berlin, Germany

Diabetes and Endocrinology Utilitarian Conference, July 29-30, 2020|Berlin, Germany
Steps to reserve your slot for the #DEUCG2020Berlin
📰#Callforpapers
®️ #Register
🌆#VisitBerlin


#Diabetes #Endocrinology #Healthcare #Diabetologists #Endocrinologist #Endocrine #DiabetesCare #Type2diabetes #Prediabetes #Gestationaldiabetes #CMEhours #doctors #DiabetesMellitus #DiabetesConferences #DiabetesMeetings #EndocrinologyCongress #EndocrinologyConferences
Call for Abstracts is now open for Diabetes and Endocrinology 2020 at Berlin, Germany during July 29-30, 2020 with the motto “Connecting and Interacting with the latest findings in Diabetes and Endocrinology”.
Conference Key Sessions:
Endocrinology and Diabetes | Pre-Diabetes | New Approaches to Manage Diabetes | Diabetes And Endocrinology | Neuro-Endocrinology | Gestational Diabetes | Case Studies on Diabetes | Diabetes–Nutritional Diet, Exercise and Metabolism | Diabetes Distress | Diabetes and Lifestyles | Endocrine and Diabetes Biomarkers | Transgender: Medicine and Research | Advance Treatment and Prevention | Genetic Diabetes |  Neurogenic Diabetic Problems | Endocrinology – An Overview | Common Endocrinology Disorders and Treatments | Endocrinology – Osteoporosis, and Osteopenia | Cellular and Molecular Endocrinology | Cardiovascular Endocrinology | Trends in Endocrinology & Metabolism | Clinical Trials and Case Study | Endocrinology: Male & Female Reproductive Health
The presenting speaker/author must register and pay the registration fee (please note that registration is required in order to be included in the final program, to have the abstract published in the online “Book/proceedings” of Diabetes and Endocrinology 2020, and to be invited to submit an abstract for publication in the official Proceedings.
To submit your abstract/research paper for an oral or poster or young research presenter contribution to Diabetes and Endocrinology 2020, please fill your details in the abstract submission form. Once you submit your details, you can upload your abstract (format allowed: .doc / .docx / .pdf). The author's account is must needed for communication purposes. Abstracts can be submitted by email. Speakers/Presenters can submit a maximum of three abstracts. All abstracts must be submitted in English. Please do not submit too many copies of the same abstract. All abstracts will be forwarded to the Scientific and Program Committee member for the review process. Once accepted, you will receive a confirmation email from our side.

Conference Key Sessions

Monday 20 January 2020

An overview of diabetes types and treatments

We cordially invite you to the Diabetes and Endocrinology Conference set up in Berlin, Germany during May 11-12, 2020. The theme of the conference is “Connecting and Interacting with the latest findings in Diabetes and Endocrinology”. Diabetes conferences includes Keynote lectures and workshops. Meet the experts from all over the world to discuss various sessions on connecting, interacting and transforming the innovations in Diabetes and Endocrinology and to promote international collaboration in clinical and research practice. Delegates, poster sessions are from all around the world to present this exciting program.
We look forward to welcoming you to Berlin in 2020.
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Diabetes is a condition that impairs the body's ability to process blood glucose, otherwise known as blood sugar.
In the United States, the estimated number of people over 18 years of age with diagnosed and undiagnosed diabetes is 30.2 million. The figure represents between 27.9 and 32.7 percent of the population.
Without ongoing, careful management, diabetes can lead to a buildup of sugars in the blood, which can increase the risk of dangerous complications, including stroke and heart disease.
Different kinds of diabetes can occur, and managing the condition depends on the type. Not all forms of diabetes stem from a person being overweight or leading an inactive lifestyle. In fact, some are present from childhood.

Types

There are several types of diabetes.
Three major diabetes types can develop: Type 1, type 2, and gestational diabetes.
Type I diabetes: Also known as juvenile diabetes, this type occurs when the body fails to produce insulin. People with type I diabetes are insulin-dependent, which means they must take artificial insulin daily to stay alive.
Type 2 diabetes: Type 2 diabetes affects the way the body uses insulin. While the body still makes insulin, unlike in type I, the cells in the body do not respond to it as effectively as they once did. This is the most common type of diabetes, according to the National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases, and it has strong links with obesity.
Gestational diabetes: This type occurs in women during pregnancy when the body can become less sensitive to insulin. Gestational diabetes does not occur in all women and usually resolves after giving birth.
Less common types of diabetes include monogenic diabetes and cystic fibrosis-related diabetes.
Click here to learn more about type I diabetes.

Prediabetes

Doctors refer to some people as having prediabetes or borderline diabetes when blood sugar is usually in the range of 100 to 125 milligrams per deciliter (mg/dL).
Normal blood sugar levels sit between 70 and 99 mg/dL, whereas a person with diabetes will have a fasting blood sugar higher than 126 mg/dL.
The prediabetes level means that blood glucose is higher than usual but not so high as to constitute diabetes.
People with prediabetes are, however, at risk of developing type 2 diabetes, although they do not usually experience the symptoms of full diabetes.

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The risk factors for prediabetes and type 2 diabetes are similar. They include:
  • being overweight
  • a family history of diabetes
  • having a high-density lipoprotein (HDL) cholesterol level lower than 40 mg/dL or 50 mg/dL
  • a history of high blood pressure
  • having gestational diabetes or giving birth to a child with a birth weight of more than 9 pounds
  • a history of polycystic ovary syndrome (PCOS)
  • being of African-American, Native American, Latin American, or Asian-Pacific Islander descent
  • being more than 45 years of age
  • having a sedentary lifestyle
If a doctor identifies that a person has prediabetes, they will recommend that the individual makes healthful changes that can ideally stop the progression to type 2 diabetes. Losing weight and having a more healthful diet can often help prevent the disease.

How insulin problems develop

Doctors do not know the exact causes of type I diabetes. Type 2 diabetes, also known as insulin resistance, has clearer causes.
Insulin allows the glucose from a person's food to access the cells in their body to supply energy. Insulin resistance is usually a result of the following cycle:
  1. A person has genes or an environment that make it more likely that they are unable to make enough insulin to cover how much glucose they eat.
  2. The body tries to make extra insulin to process the excess blood glucose.
  3. The pancreas cannot keep up with the increased demands, and the excess blood sugar starts to circulate in the blood, causing damage.
  4. Over time, insulin becomes less effective at introducing glucose to cells, and blood sugar levels continue to rise.
In the case of type 2 diabetes, insulin resistance takes place gradually. This is why doctors often recommend making lifestyle changes in an attempt to slow or reverse this cycle.

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Exercise and diet tips

If a doctor diagnoses a person with type 2 diabetes, they will often recommend making lifestyle changes to support weight loss and overall health.
A doctor may refer a person with diabetes or prediabetes to a nutritionist. A specialist can help a person with diabetes lead an active, balanced lifestyle and manage the condition.
A healthy diet can help prevent, reverse, or manage diabetes.
Steps a person can take to embrace a lifestyle with diabetes include:
  • Eating a diet high in fresh, nutritious foods, including whole grains, fruits, vegetables, lean proteins, low-fat dairy, and healthy fat sources, such as nuts.
  • Avoiding high-sugar foods that provide empty calories, or calories that do not have other nutritional benefits, such as sweetened sodas, fried foods, and high-sugar desserts.
  • Refraining from drinking excessive amounts of alcohol or keeping intake to less than one drink a day for women or two drinks a day for men.
  • Engaging in at least 30 minutes exercise a day on at least 5 days of the week, such as of walking, aerobics, riding a bike, or swimming.
  • Recognizing signs of low blood sugar when exercising, including dizziness, confusion, weakness, and profuse sweating.
People can also take steps to reduce their body mass index (BMI), which can help some people with type 2 diabetes manage the condition without medication.
Slow, steady weight loss goals are more likely to help a person retain long-term benefits.

Using insulin

People with type I diabetes and some people with type 2 diabetes may need to inject or inhale insulin to keep their blood sugar levels from becoming too high.
Various types of insulin are available, and most are grouped by how long their effect lasts. There are rapid, regular, intermediate, and long-acting insulins.
Some people will use a long-acting insulin injection to maintain consistently low blood sugar levels. Some people may use short-acting insulin or a combination of insulin types. Whatever the type, a person will usually check their blood glucose levels using a fingerstick.
This method of checking blood sugar levels involves using a special, portable machine called a glucometer. A person with type I diabetes will then use the reading of their blood sugar level to determine how much insulin they need.
Self-monitoring is the only way a person can find out their blood sugar levels. Assuming the level from any physical symptoms that occur may be dangerous unless a person suspects extremely low glucose and thinks they need a rapid dose of glucose.
The discovery of insulin was fascinating and controversial. Click here to learn more.

How much is too much?

Insulin helps people with diabetes live an active lifestyle. However, it can lead to serious side effects, especially if a person administers too much.
Excessive insulin can cause hypoglycemia, or extremely low blood sugar, and lead to nausea, sweating, and shaking.
It is essential that people measure insulin carefully and eat a consistent diet that balances blood sugar levels as much as possible.

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Other medications

In addition to insulin, other types of medication are available that can help a person to manage their condition.

Metformin

For type 2 diabetes, a doctor may prescribe metformin in pill or liquid form.
It contributes to:
  • lowering blood sugar
  • making insulin more effective
It can also help in weight loss. Having a healthy weight can reduce the impact of diabetes.
As well as diabetes, a person may also have other health risks, and they may need medication to control these. A doctor will advise the individual about their needs.
Diabetes is a serious, chronic condition. According to the American Diabetes Association (ADA), the condition is the seventh leading cause of death in the U.S.
While diabetes itself is manageable, its complications can severely impact on daily living, and some can be fatal if not treated immediately.
Complications of diabetes include:
  • dental and gum diseases
  • eye problems and sight loss
  • foot problems, including numbness, leading to ulcers and untreated injuries and cuts
  • heart disease
  • nerve damage, such as diabetic neuropathy
  • stroke
  • kidney disease
In the case of kidney disease, this complication can lead to kidney failure, water retention when the body does not dispose of water correctly, and a person experiencing difficulties with bladder control.
Regularly monitoring blood glucose levels and moderating glucose intake can help people prevent the more damaging complications of type 2 diabetes.
For those with types 1 diabetes, taking insulin is the only way to moderate and control the effects of the condition.

Takeaway

Diabetes is a life-changing condition that requires careful blood sugar management and a healthy lifestyle for a person to be able to manage it correctly. There are several different types of the disease.
Type I occurs when the body does not produce insulin. Type 2 happens when excess consumption of high-sugar foods flood the blood supply with glucose and reduce the production and effectiveness of insulin.
People can take supplementary insulin to manage the condition and improve glucose absorption. If a person has prediabetes, they can reduce the risk of full diabetes through regular exercise and a balanced, low-sugar diet.
The complications of diabetes can be severe, including kidney failure and stroke, so managing the condition is vital.
Anyone who suspects they may have diabetes should visit their doctor.

Q:

If prediabetes causes no symptoms, how do I know I have it and take steps to reverse the condition?

A:

In general people who are at risk for diabetes often get screened at their doctor’s office. The risk factors are listed above, and different groups have slightly different recommendations about when and how often to screen.
Most of the time, we use a test called a hemoglobin A1C that tells us how you have controlled your sugars over the previous 3 months. This test can also tell your doctor how likely it is that you will develop diabetes in the near future — the higher the level, then the more likely this is.
The main steps to reverse prediabetes are the same things we talk about above — losing weight if you are overweight, getting regular exercise, and eating a balanced diet.
Suzanne Falck, MD, FACP
Answers represent the opinions of our medical experts. All content is strictly informational and should not be considered medical advice.

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Important Information:
Conference Name: Diabetes and Endocrinology Utilitarian Conferences Gathering
Short Name: Diabetes and Endocrinology 2020
Dates: May 11-12, 2020
Venue: Berlin, Germany
Language: Only English
Scientific Program: It will only include Plenary speakers, keynote speakers, panel discussions and presentations in parallel sessions.
Audience: Global Leaders, Industrialists, Business Delegates, Students, Entrepreneurs, Executives
Brochure: https://diabetes.universeconferences.com/download-brochure/
Call Us: +12076890407
WhatsApp Us: +442033222718
Conference Key Sessions
Track 2 : Pre-Diabetes
Track 9 : Diabetes Distress
Track 14 : Genetic Diabetes
 Utilitarian Conferences Gathering